Неділя, 22.12.2024, 15:36
Вітаю Вас Гість | RSS

ПАТРІОТИ СОЛОНЯНЩИНИ

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

виховання

Основні напрями роботи

  героїко - патріотичного  виховання

учнів ЗНЗ Солонянського району в 2012-2013 н.р.

 

 Перспективи розвитку  суспільства,  успішність  будь-яких  суспільно-економічних  і  політичних  перетворень у  країні  залежать від соціального становлення підростаючого покоління.                                                                                    

 Героїко-патріотичне виховання дітей та молоді   визнано   в   Україні   пріоритетним   напрямом   державної   політики. Завдання  і  зміст цієї роботи визначені  Законом  України «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941—1945 років» від 20.04.2000 №   1684-ІП. Всі заходи з військово – патріотичного виховання слід приурочити 69 річниці визволення населених пунктів району від німецько-фашиськихзагарбників (вересень – грудень 2012 р.), 21 річниці створення збройних сил України (грудень 2012 р.), 90 річчю утворення району (лютий 2013 р.),  68 річниці Перемоги у Великій вітчизняній війні (травень 2013 р.). Саме цій даті приділити особливу увагу.

При проведенні організаційно-педагогічної діяльності рекомендується звернути особливу  увагу  на  підступність  нападу  нацистської Німеччини, розкрити   її   плани   щодо   України;   підкреслити   героїзм   та   патріотизм радянського народу, змалювати запеклі бої перших днів (підкріпити місцевим матеріалом); розповісти про труднощі перебудови народного господарства на воєнний лад.

В   процесі   навчально-виховної   роботи   з   учнями  наголошувати, що джерелом бойової відваги воїнів була любов до Батьківщини, своєї рідної землі. Хоробрість і відвага, стійкість і мужність, самовідданість і готовність до самопожертвування в ім'я перемоги були нормою для більшості воїнів (навести приклади, особливо ті, що розповідають про подвиги дітей І молоді).

Крім того, необхідно розкрити подвиг оборонців та визволителів міст-героїв - Києва, Одеси, Севастополя, Керчі. Розповісти про героїв, які загинули, обороняючи та визволяючи свою державу і народ. Обов'язково висвітлити діяльність радянського підпілля та партизанського руху на окупованих українських землях, його велику роль у розгромі ворога.

Розкриваючи внесок України у перемогу над ворогом, розповісти про героїчну працю жінок і дітей в тилу, які замінили батьків та чоловіків, що пішли на фронт

Під час проведення навчально-виховних заходів слід наголосити, що під час Великої Вітчизняної війни 1941-1945 рр. вагомий внесок у перемогу світової цивілізації над фашизмом зробила Україна. Цей внесок вимірюється, перш за все, героїчною боротьбою населення нашої країни проти фашизму на фронтах і в тилу (навести дані про кількість Героїв Радянського Союзу -громадян України та воїнів з інших Республік СРСР, які стали Героями в боях за визволення України; підкреслити, що понад 500 тис. партизан, 103 тис. підпільників і 1 млн. 400 тис. активних учасників народного супротиву діяли проти окупантів). Слід нагадати й про величезні втрати України в боротьбі з фашизмом.

 

Для довідки: за роки окупації в Україні було вбито й замучено 4 мільйони цивільного населення і понад 1,3 мільйона військовополонених. Під час окупації з України примусово вивезено більше 2 мільйонів громадян на роботу до Німеччини. Концентраційні табори, влаштовані нацистами по всій Європі (в Україні їх було 230), перетворилися на страхітливі «фабрики смерті». В Україні фашистські окупанти зруйнували і спалили 714 міст і селищ, понад 28 тис. сіл та 2 млн. будівель.

Необхідно яскраво і переконливо розкрити перед учнями героїзм і самовідданість визволителів України, показати їх мужню боротьбу на завершальному етапі Великої Вітчизняної війни. Зазначити всесвітньо-історичне значення перемоги над нацистською Німеччиною. Навести відомості, що за роки війни близько 483 тисяч громадян України нагороджено орденами і медалями, 2069 чоловік стали Героями Радянського Союзу.

З метою підсилення виховного впливу рекомендується використовувати документи, спогади, фронтові листи, кіно- і фотоматеріали, звукозаписи, художні твори. Бажано такі уроки (лекції) та виховні заходи проводити на базі музеїв, залів, кімнат і куточків бойової слави навчальних закладів України.

В процесі обговорення подій Великої Вітчизняної війни необхідно грунтовно опрацювати терміни «патріотизм» та «інтернаціоналізм», акцентуючи увагу на тому, що патріотизм - це любов до Батьківщини, готовність служити інтересам народу, які виявляються не тільки в надзвичайних ситуаціях, але й у повсякденному житті людини.

Крім того, з метою поглиблення знань щодо подій у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 рр. та усвідомлення підростаючим поколінням історичного значення 70-ї річниці визволення України (28 жовтня 2014 року) рекомендується проводити протягом року науково-практичні конференції, семінари, літературні вечори, тематичні «круглі столи», уроки пам'яті, виставки, обговорення книг на героїко-патріотичну тематику, оформлення стендів, стінних та радіогазет, присвячених пам'ятним датам Великої Вітчизняної війни.

Пропонується проведення:

- урочистих    зібрань    із    запрошенням    ветеранів,    представників громадськості, молоді;

- покладань квітів і вінків у дні святкування знаменних дат (День Перемоги, День захисника Вітчизни, День визволення України, День визволення рідного села і селища);

-   конкурсів,   виставок   та   презентацій   найкращих   робіт   ветеранів І учнів на героїко-патрютичну тематику.

В рамках роботи військово-патріотичних клубів І музеїв навчальним закладам спільно з громадськими, молодіжними та ветераньскими організаціями необхідно активізувати пошукову діяльність з метою встановлення імен загиблих і тих, хто пропав безвісті, а також проводити роботи з благоустрою військових поховань та увічнення пам'яті воїнів, які загинули, захищаючи Вітчизну.

З метою виховання у молоді турботливого, бережливого ставлення до старшого покоління важливо надавати місцевим ветеранам необхідну увагу і підтримку. Органам освіти необхідно сприяти розвитку волонтерського руху для надання допомоги ветеранам, вдовам загиблих і померлих учасників Великої Вітчизняної війни.

Велике значення в системі освітньо-виховної роботи щодо формування патріотизму у підростаючого покоління мають музеї бойової та трудової слави періоду Великої Вітчизняної війни при навчальних закладах. Участь учнів  в збереженні історично-культурної спадщини, а також залучення молоді до вивчення та дослідження героїзму українського народу формує героїко-патріотичні почуття, прищеплює первинні трудові навички, породжує інтерес до пошуково-дослідної роботи.

Ефективні форми роботи у музеях бойової, трудової слави:

фото- та художньо-тематичні виставки: «Народна пам'ять про захисників Вітчизни», «Меморіал вічної слави», «Солдати Великої Вітчизняної війни»,  «Народу вірні сини», виставки учнівських та студентських робіт: «Солдатами не народжуються», «Нас надихають подвиги героїв», «Ветерани Великої Вітчизняної війни моєї батьківщини (мого села, мікрорайону) » та інш.; екскурсії (оглядові, тематичні), уроки-бесіди; цикли тематичних вечорів «Це не викреслити з пам'яті», «Вони воювали за Батьківщину», «Цих днів не змовкне слава»; усні журнали «Вічний вогонь пам'яті», «Сторінки безсмертя»; читацькі конференції: «Героїчна оборона (визволення) Києва (або рідного села)», «Незабутній подвиг народу», «На полях славетних битв». Музеї   також   повинні   надавати  методичну   допомогу   педагогічним працівникам в організації і проведенні освітньо-виховної роботи щодо героїко-патріотичного  виховання  учнівської  молоді,  підтримувати зв'язок з організаціями ветеранів Великої Вітчизняної війни.

 Орієнтовна тематика науково-теоретичних конференцій та лекцій

1. День Перемоги над нацизмом - свято всього прогресивного людства.

2. Бойові шляхи Українських фронтів.

3. Оборона, визволення міст-героїв в Україні: у нашій пам'яті назавжди

4. Діти-герої Великої Вітчизняної війни 1941 -1945 років.

5. Українці в Європейському русі Опору в роки Другої світової війни.

6. Наш край у роки Великої Вітчизняної війни: сторінки історії.

7. Громадяни України — воїни-герої Радянського Союзу, повні кавалери орденів Слави.

8. Україна на завершальному етапі Великої Вітчизняної війни.

9. Партизанський рух та підпілля  в Україні.

10. Історичне значення Нюрнберзького судового процесу.

11 .Україна в роки Великої Вітчизняної війни. Хроніка подій у фактах.

12. Україна в геополітичних планах гітлерівської Німеччини.

13.    "Новий   порядок"   нацистів   та   їх   союзників   на   окупованих українських землях.

14. Військово-стратегічні операції по визволенню України в 1944 році та їх історичне значення.

15. Оборона міст-героїв Києва, Одеси, Севастополя, Керчі від німецько-фашистських загарбників.

16. У нашому будинку живуть ветерани Великої Вітчизняної війни.

17. Героїка Великої Вітчизняної у літературних творах.

18. Нагороди періоду Великої Вітчизняної війни.

Категорія: Мої статті | Додав: nikolay (17.02.2013)
Переглядів: 837 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту